Thursday, January 24, 2019

British AFVs for my tank rules



Carrier, Universal           Size       3                   Armor   9
Move; Road   20"      Good   15"     Bad   8"   Obstacle   -3"

Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1

or

Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18”  
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target



Vickers MkVIb     Size 3     Armor 9
Move: Road 20” Good 16” Bad 6” Obstacle -3”

Vickers .50” HMG
Range up to 6”    up to 12”    up to 18”
Dice      2d6            2d6-2        1d6+1
to hit     +2                0                0




Vickers MkVIc     Size 3    Armor 9
Move: Road 20” Good 16” Bad 6” Obstacle -3”

Besa 15mmm HMG
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2              +1                0


Cruiser A-9     Size 6     Armor 9
Move: Road 18”    Good 10”    Bad 6”     Obstacle -3”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2
2 shots per turn if stationary




Cuiser A-10    Size 6    Armor 13
Move: Road 14”    Good 8”    Bad 5”    Obstacle -3”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2
2 shots per turn if stationary




Cruiser A-13    Size 6     Armor 10
Move:     Road 18”    Good 10”    Bad 6”    Obstacle -3”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2
2 shots per turn if stationary



A-15 Crusader MKI    Size 6     Armor 13
Move:   Road 18”    Good 14”    Bad 8”    Obstacle -4”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2
2 shots per turn if stationary




Crusader MKII    Size 6    Armor 15
Move: Road 18”    Good 14”    Bad 8”    Obstacle -4”

Ordinance QF 6lbr
Range     up to 6”      up to 20”      up to 40”      up to 80”
Dice            5d6            4d6               4d6-1           3d6+1
to hit           +2                0                  -1                  -2
two shots per turn if stationary and not changing target

A-27 Cromwell   Size 5      Armor 16
Move: Road 20”    Good 16”    Bad 8”    Obstacle -4”

77mm HV
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            6d6                5d6              5d6-2        4d6
to hit             +2                0                   0                   -1              -2



A-30 Challenger      Size 6         Armor  15
Move: Road 20”    Good 16”    Bad 8”    Obstacle -4”

Ordinance QF 17lbr Cannon
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6+2         6d6+1         5d6+2            5d6             4d6
to hit              +2                0                  0                   -1              -2




A-34 Comet           Size 5             Armor 18
Move: Road 20”    Good 16”    Bad 8”    Obstacle -4”

77mm HV
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            6d6                5d6              5d6-2        4d6
to hit             +2                0                   0                   -1              -2




Sherman Firefly       Size   6          Armor   16
Move   Road   16"   Good  14"   Bad    10"   Obstacle -2"
 
Ordinance QF 17lbr Cannon
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6+2         6d6+1         5d6+2            5d6             4d6
to hit              +2                0                  0                   -1              -2

Sherman MKI             Size  6                Armor 14
Move   Road   14"   Good  12"   Bad    8"   Obstacle -2"

M3 75mm L/40 Cannon
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            5d6-1           4d6-1               4d6-2        3d6
to hit             +2                0                   0                   -1             -2


AEC MK I Gun Carrier  "Deacon"   Size   6     Armor  9
Move:     Road 24”    Good 10”    Bad 6”    Obstacle -4”

Ordinance QF 6lbr
Range     up to 6”      up to 20”      up to 40”      up to 80”
Dice            5d6            4d6               4d6-1           3d6+1
to hit           +2                0                  -1                  -2
two shots per turn if stationary and not changing target


Self Propelled 17pdr, Valentine, Mk I, Archer
Size 4                             Armor   10
Move: Road 12”    Good 10”    Bad 6”    Obstacle -3”

Ordinance QF 17lbr Cannon
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6+2         6d6+1         5d6+2            5d6             4d6
to hit              +2                0                  0                   -1              -2
Vechile has a 30 degree arc of fire, may turn toward a target but counts as moving


Ordnance QF 25-pdr on Carrier Valentine 25-pdr Mk 1
Size     6                          Armor 11

Ordnance QF 25-pdr
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            5d6-1           4d6-1               4d6-2        3d6
to hit             +2                0                   0                   -1             -2


25pdr SP, tracked, Sexton    Size 6    Armor 12
Move   Road   14"   Good  12"   Bad    8"   Obstacle -2"

Ordnance QF 25-pdr
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            5d6-1           4d6-1               4d6-2        3d6
to hit             +2                0                   0                   -1             -2






M-10C  Achilles       Size  5          Armor   12
Move   Road   20"   Good  15"   Bad    12"   Obstacle -2"
 
Ordinance QF 17lbr Cannon
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6+2         6d6+1         5d6+2            5d6             4d6
to hit              +2                0                  0                   -1              -2


A11 Infantry Tank Matilda I    Size 3    Armor 17
Move: Road 8”     Good 6”    Bad 4”     Obstacle -2”

Vickers .50” HMG
Range up to 6”    up to 12”    up to 18”
Dice      2d6            2d6-2        1d6+1
to hit     +2                0                0



 A12 Infantry Tank Matilda II     Size 4    Armor 20
Move: Road 10”    Good 8”    Bad 4”    Obstacle -1”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2
2 shots per turn if stationary



Valentine Infantry Tank   Size 4      Armor 17
Move: Road 12”    Good 10”    Bad 6”    Obstacle -3”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2




A-22 Churchill  MK I-II    Size 5     Armor 21
Move: Road 12”    Good 10”    Bad 8”    Obstacle -1”

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2




A-22 Churchill  MK III-VI    Size 5     Armor 21
Move: Road 12”    Good 10”    Bad 8”    Obstacle -1” 

Ordinance QF 6lbr
Range     up to 6”      up to 20”      up to 40”      up to 80”
Dice            5d6            4d6               4d6-1           3d6+1
to hit           +2                0                  -1                  -2
A-22 Churchill MK IVNA75     Size 5 Armor  21
Move: Road 12”    Good 10”    Bad 8”    Obstacle -1”

M3 75mm L/40 Cannon
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            5d6-1           4d6-1               4d6-2        3d6
to hit             +2                0                   0                   -1             -2



A-22 Churchill  MK VII-VIII    Size 5     Armor 27
Move: Road 12”    Good 10”    Bad 8”    Obstacle -1"

OQF 75 mm
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            5d6-1           4d6-1               4d6-2        3d6
to hit             +2                0                   0                   -1             -2


AEC  MKI   Size   5      Armor   14
Move:     Road   24"    Good   18"    Bad 6"  Obstacle -4"

2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2



AEC  MKII      Size  5     Armor   14
Move:     Road   24"    Good   18"    Bad 6"  Obstacle -4"

Ordinance QF 6lbr
Range     up to 6”      up to 20”      up to 40”      up to 80”
Dice            5d6            4d6               4d6-1           3d6+1
to hit           +2                0                  -1                  -2





 AEC  MKIII      Size  5     Armor   14
Move:     Road   24"    Good   18"    Bad 6"  Obstacle -4"

OQF 75 mm
Range         up to 6”     up to 20”      up to 40”      up to 80”  up to 120”
Dice              6d6            5d6-1           4d6-1               4d6-2        3d6
to hit             +2                0                   0                   -1             -2



Daimler MKI-II           Size 4          Armor   10
Move:     Road   24"    Good   18"    Bad 6"  Obstacle -2"


2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2


Humber  MK I-III   Size 4   Armor 9
Move:     Road   24"    Good   18"    Bad 6"  Obstacle -4"


Besa 15mmm HMG
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2              +1                0



Humber MK IV Size 4   Armor 10 
Move:     Road   24"    Good   18"    Bad 6"  Obstacle -4"

M6 37mm cannon

Range      up to 6”       up to 24”           up to 48"       up to 72"
Dice            4d6             4d6-1                3d6+1             3D6-1
to hit           +2                  0                      -1                    -2


Morris CS9     Size  4                 Armor 8
Move:     Road   24"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"

Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1
 
Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18”  
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target

Humber LRC      Size  4      Armor   9
Move:     Road   28"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"


Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1

Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18”  
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target



Morris  LRC      Size  3                Armor    9

Move:     Road   24"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"


Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1

Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18”  
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target

Otter  LRC        Size 5         Armor  10
Move:     Road   24"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"
 
Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1

Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18"
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target

Daimler Dingo       Size 3         Armor    11
Move:     Road   28"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"

Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1
or

Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18”  
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target


Humber Scout Car         Size 4            Armor   9
Move:     Road   28"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"

Bren LMG
Range    up to 6”      up to 18”  
Dice           2d6            2d6-2        
to hit        +2                   0                  
two shots per turn if stationary and not changing target



Staghound   MK I        Size  4                       Armor  11
Move:     Road   28"    Good   12"    Bad 4"  Obstacle -4"

M6 37mm cannon

Range      up to 6”       up to 24”           up to 48"       up to 72"
Dice            4d6             4d6-1                3d6+1             3D6-1
to hit           +2                  0                      -1                    -2
two shots per turn if stationary and not changing target


Staghound MK III      Size 5           Armor  11
Move:     Road   22"    Good   10"    Bad 4"  Obstacle -4"

Ordinance QF 6lbr
Range     up to 6”      up to 20”      up to 40”      up to 80”
Dice            5d6            4d6               4d6-1           3d6+1
to hit           +2                0                  -1                  -2



Marmon Herrington MKII    Size 4      Armor  9
Move:     Road   22"    Good   10"    Bad 4"  Obstacle -4"

Rifle, Anti-Tank, .55in, Boys
Range     up to 6”     up to 18”    up to 26”
Dice         2d6+3        2d6+1          2d6
to hit         +2               0                 -1




Marmon-Herrington   MKIII     Size 4   Armor 9
Move:     Road   22"    Good   10"    Bad 4"  Obstacle -4"


2lbr gun
Range up to 6”    up to 20”     up to 40”    up to 80”
Dice        4d6          4d6-1          4d6-2         4d6-3
to hit       +2               0                -1               -2

No comments:

Post a Comment